Sven Küünemäe: Eestlane tahab ikka naabrist parem olla

Sven on Katusehooldus.ee töödejuhataja, kellega enamik kliente on suuremal või vähemal määral kokku puutunud. Svenil on suurepärane oskus lahendada ka esmapilgul võimatuna näivaid olukordi.

Sveni ülesandeks on kliendiga kokku leppida tööde ajakava ja töömeeste graafikuid planeerida, et igaüks oleks õigel ajal õiges kohas ja töö saaks tehtud kokkulepitud ajal.

Kuidas jõudsid katuste teemani?

Sattusin katuste valdkonda tegelikult üsna juhuslikult. Tegelesin varasemalt pikalt autoremondiga. Ühel hetkel see töö ammendus ja samas valdkonnas ma edasi liikuda ei soovinud, sest siis oleksin ainult garaažis elanud.

Katusehooldus.ee töödejuhataja amet tundus põnev ja nii ma mõtlesin, et miks mitte end proovile panna uuel erialal. Ja see oli väga hea otsus, sest kui enne oli elu muutunud kuidagi rutiinseks, siis nüüd tuli tuhin sisse tagasi.

Kui kaua oled Katusehooldus.ee-s töötanud?

Hetkel läheb neljas hooaeg ehk siis täpsemalt 3,5 aastat.

Millised on sinu lemmikud tööalased tegevused?

Mulle meeldib, et minu töös ei ole rutiini ja hooajavälisel ajal saab vabamalt hingata ning tegeleda sellega, millega vaja.

Katuste hooldamise põhihooaeg algab märtsis ja lõppeb oktoobris.

See tähendab, et kui märtsis käib stardipauk, siis vaatad veel viimased asjad üle ja seejärel läheb tihedaks sebimiseks.

Kiirel ajal naudin liikuvust. Selle töö puhul ei istu ma kunagi tervet päeva ühes ruumis, vaid kohtan palju erinevaid inimesi ja külastan erinevaid kohtasid. Meie tööpõld on üle terve Eesti. Sõltuvalt objekti keerukusest käin ka meestega kohapeal ja vahel teen üllatusvisiite.

Meenuta kõige naljakamat seika tööga seoses

Meenub üks ridaelamu, mille katusele sai õige värv alles kolmandal katsel. Tegemist oli ühistuga, kus kaks elanikku ei suutnud omavahel kokku leppida, mis tooni tuleb ridamaja katus värvida. Esialgu kokkulepitud toon ei sobinud ühele, järgmine toon omakorda teisele.

Proovisime leida kõiki osapooli rahuldava tooni siis erivärvide seast. Lõpptulemus sai igati hea, kuid kogu see protsess kestis kokku mitu aastat, kuna katuse värvimine sõltub ka ilmast ja seda ei saa alati käigupealt ette võtta. Naljakal kombel sai sellest samast betoonikarva erivärvist üks meie põhivärv.

Üldjuhul soovitame katust siiski värvida mõne põhitooniga, milleks on punane, hall, must, roheline, pruun.

Põhivärvidega on lihtsam teha kohtparandusi, sest ülevärvitud koht ei jää näha.

Muidugi saab kasutada ka erivärve ja võimalik on oma katus värvida hoopis teist värvi kui see originaalis on.

Erandiks on muinsuskaitse all olevad majad, näiteks Kadrioru vanad hooned, kus on tihti ette kirjutatud, millist värvi katus peab olema.

Ka tehases värvitud katusekatete värvikaart on tegelikult üpris lai. Vahel võib aga juhtuda nii, et valitakse arhitekti või disaineri soovitusel erivärv, kuid lõpptulemus ei anna niivõrd suurt efekti. Eks iga klient peab ise otsustama, erivärvid on üldjuhul kallimad.

Kas oled meeskonnamängija või üksik hunt?

Kahtlemata meeskonnamängija. Minu hinnangul ei ole võimalik seda tööd üksinda teha. Ja kuna meil on tugev meeskond, siis ei saa meeskonnatööst üle ega ümber.

Suhtlen igapäevaselt nii klientidega kui ka töömeestega ja kogu aeg on midagi arutada või läbi rääkida. Paljusid asju räägime läbi ka Siimuga. Mina olen tema kõrval ikka uustulnuk.

Mis on sinu meelest Katusehooldus.ee tugevused?

Meie tugevused on meie suurus ja kiirus. Meil on suhteliselt suur meeskond paljude teiste tegijatega võrreldes. Ja kuna me oleme suured, siis saame ka kiiresti reageerida ja tellimusi täita.

Kui klient soovi katust pesta või värvida, siis alati küsime, et kui kiire tal asjaga on.

Katusepesu on võimalik pakkuda üldjuhul 1-2 nädalase ooteajaga. Katuse värvimine sõltub aga ilmadest ja seda ei saa me nii väga mõjutada.

Kui kivi- ja eterniitkatuste puhul võib pesu ja värvimise vahele jääda kuni neli nädalat, siis plekk-katuste puhul tuleb kohe pärast pesu 1 nädala jooksul katus üle värvida. Seega peame jälgima, et oleks järjestikused päevad, mil ei sajaks.

Rääkides töömeeste arvust, siis eelmisel aastal varieerus meie hooldusmeeste arv 8st kuni 16ni. Ühte tiimi kuulub enamasti kaks meest, kuid eks see sõltub ka vajadustest.

Väiksemat hoonet käime pesemas ja värvimas kahekesti, kui on aga suuremad katusepesud või lumetööd, siis võib vabalt juhtuda, et oleme terve tiimiga ühel objektil väljas.

Üldjuhul teeme ühe objekti ära ühe päevaga – hommikul alustame, õhtul lõpetame.

Meil on ka mehed jaotatud, kes teevad ainult pesu, kes värvivad ja kes teevad mõlemaid töid. Nii saame paremini optimeerida ja tööde valmimist kiirendada.

Kuidas hindad üldiselt hoonete heakorda Eestis ja omanike hoolt ja kas see on ajas muutunud?

Eestis on levimas mentaliteet „tahan olla naabrist parem“. Eriti näeme seda eramajade piirkondades.

Peseme ja värvime ühel majal katuse ära ja seejärel tullakse juurde ja kutsutakse ka järgmist maja tegema.

Tiskres ja Veskimöldres on juhtunud isegi seda, et lõpuks olemegi terve tänava ära teinud.

Teadlikkus katuste hooldamisest on selgelt kasvav trend. Meie töö eripära on ka see, et sa näed kohe tulemust.

Ühel päeval pesu, järgmisel päeval värv peale ja üldpilt hoonest muutub totaalselt.

No ja kui juba naabrimehe maja näeb välja nagu uus, siis arusaadavalt tahan ju endale ka, sest kuidas ma saaksin siis naabrist kehvem olla.

Mis paneb sinu silma särama?

Tööalane adrenaliin, mis tekib sellest, kui olen suutnud kiirelt lahendada asju, mis esmapilgul tundusid võimatud.

Sinu põhimõte elus ja töös

Teen kõike nii hästi kui oskan. Ja kui ma ei oska, siis ma ei surgi seda.

Saada hinnapäring